Gestionarea unei afaceri cu un buget de criza

Perioada curenta a transformat afacerile, respectiv realizarea si mentinerea lor, intr-o adevarata provocare pentru o buna parte din antreprenori.Gestionarea corespunzatoare a unei afaceri cu un buget limitat nu e deloc simpla, insa un antreprenor de top va sti cum sa faca fata cu succes si sa treaca cu bine peste perioadele anevoioase. Celorlalti nu le ramane decat sa nu se dea batuti, sa caute si sa puna in aplicare cat mai multe solutii ce pot sa mentina afacerea pe un trend echilibrat sau usor crescator. Dorim sa va venim in ajutor voua, tuturor antreprenorilor care contribuiti la evolutia comunitatii. Asa ca va oferim cateva sfaturi pe care le-ati putea implementa cu usurinta chiar si in aceasta perioada.

Gestionarea unei afaceri cu un buget de criza

Cel mai important lucru pe care ti-l vei dori in perioada urmatoare e sa eviti sa faci risipa si sa te concentrezi sa aloci fondurile necesare exact acolo unde trebuie. Astfel, un prim lucru pe care trebuie sa-l faci pentru gestionarea eficienta a afacerii tale e sa realizezi o evidenta clara din care sa reiasa unde si cum se cheltuieste bugetul firmei. Exista cheltuieli pe care le poti reduce prin alte investitii, dar si cheltuieli ce nu sunt neaparat necesare si pe care le elimini.

De exemplu, investitiile in promovare au fost si vor fi intotdeauna necesare pentru ca o afecere sa fie de succes. Asa ca promovarea nu e un element ce-l poti scoate de pe lista de cheltuieli. Insa, poti sa te informezi mai mult astfel incat sa reduci din costurile aferente unei colaborari de promovare cu o firma adiacenta si eventual, sa-ti angajezi propriul om in materie de promovare online/offline.

Gandeste-te de doua ori in ce tip de promovare doresti sa-ti investesti resursele si sa aduca cele mai bune rezultate pentru afacerea ta. Poti apela fie la influenceri cunosuti sau mai putin cunoscuti dar nisati, ca sa-ti promoveze afacerea sau anumite produse de interes major, fie sa apelezi la investitia in reclamele online. In fiecare tip de campanie de promovare pot exista atat beneficii, cat si dezavantaje, asa ca e ireal sa-ti faci anumite asteptari peste masura.

Poti in celasi timp, ca metoda de promovare, sa-ti inscrii afacerea intr-un director de firme. Acest lucru te-ar putea ajuta sa gasesti parteneri noi, de vaza, prin intermediul carora sa-ti cresti cu usurinta afacerea. In acelasi timp te vei bucura si de o vizibilitate mai crescuta in mediul de afaceri, dat fiind ca pozitia intr-un director de firme poate atrage atentia asupra statutului profesional.

Un alt lucru pe care ar trebui sa-l faci e sa regandesti strategia de lucru. Ce procese dau roade? Care sunt serviciile si produsele mai putin cautate? Poti elimina acele procese sau lanturi de produse care nu prezinta un interes majoritar si sa le inlocuiesti cu alte lucruri inovatoare pentru care exista solicitare pe piata. In acest mod vei evita sa cheltui sume considerabile pe o materie prima ce nu-si atinge scopul final.

Si, totodata, aceste schimbari te pot ajuta sa evoluezi din punct de vedere financiar, inainte ca afacerea ta sa o ia pe un descendent nedorit, pana in punctul in care vei fi nevoit sa trimiti oameni in somaj sau si mai rau, sa stopezi activitatea companiei.

Gandeste, analizeaza-ti compania si ia cele mai echilibrate decizii de gestiune!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *